Sök:

 

Kontakt
Du är välkommen att kontakta oss om du undrar över något.
Mail:  info@villaelvira.se
Tfn: 070-311 13 34 
Faktura adress:  Hållstigen 11, 135 50 Tyresö
Momsreg/VAT-nr/Orgnr:  SE556917872501

Priser och produkter
Priserna är i svenska kronor inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Det är ibland svårt att återge en produkt på korrekt sätt med enbart en bild. Vi gör vårt bästa för att du ska få en så rättvis bild som möjligt, men inställningar i din dator kan göra att färgen blir annorlunda.
Villa Elvira har rätt att ändra priser och frakter utan förhandsinformation.
 
Kunduppgifter
Vid köptillfället ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. Dessa måste du fylla i för att vi ska kunna hantera dina beställningar på bästa möjliga sätt. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Personuppgiftslagen hittar du på http://www.pul.nu
Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit. Om du behöver ändra dina kunduppgifter kan du kontakta oss på info@villaelvira.se

Företagsbeställning
Kontakta oss

Frakter
Fraktkostnad tillkommer på angivna priser och framgår av bokad order i kassan. 
 
Leverans
Din beställning skickas till dig och tar mellan 2-10 arbetsdagar innan den är levererad. Du kan också välja att hämta ditt paket själv, ring innan 070-311 13 34, på Solkraftsvägen 25, 13570 Stockholm (Tyresö).
Detta bestämmer du i kassan vid betalning.
Vi gör vårt bästa för att sortimentet ska vara uppdaterat. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut. Vi kontaktar dig så fort som möjligt om detta skulle uppstå.

Betalning
Du väljer betalningssätt när du befinner dig i kassan. Du kan välja mellan följande alternativ:
• Fakturering via Klarna. Påminnelseavgift 60 kr
• Förskottsbetalning via B-giro 
• Kontantbetalning "Hämta själv" hos Villa Elvira Solkraftsvägen 25, 135 70 Stockholm (Tyresö)
• Betalning med kort Går via Textalk webshop.
Swisch En direktbetalning till oss


Beställningar
Vi tar emot beställningar från Sverige, Finland, Danmark och Norge

Postförskott
Beställa varor mot postförskott  är just nu inte möjligt.

Ångerrätt
Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan. Fraktavgift ersätts aldrig om inte varan är defekt eller är felpackad.
• Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!
• Ångerrätten gäller inte varor med nedsatt pris/rea!
• Ångerrätten gäller ej beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig. Kontakta alltid oss på info@villaelvira.se innan du skickar tillbaka dina varor för att undvika missförstånd.
Om du skickar tillbaka ditt paket utan att kontakta oss riskerar du påminnelseavgift p g a att vi ej hämtar paket varje dag. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!
Varan ska vara oanvänd och ligga i sitt originalemballage. Pengar i retur sker senast inom 30 dagar.

Ej uthämtat paket
Paket ligger kvar  fyra veckor. Ej uthämtade paket returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
  
Reklamation
Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara). Kontakta alltid oss vid reklamation. Skicka inte tillbaka utan att kontakta oss. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka.
Pengar i retur sker inom 30 dagar.

Copyright
Att kopiera bilder och information i vår butik, även delar av är ej tillåtet. Endast med tillstånd från oss på Villa Elvira.

Presentkort
Ett presentkort eller ett tillgodokvitto är en värdehandling på samma sätt som pengar. Om du tappar bort det har du inte rätt att få ett nytt av butiken.

Ett presentkort eller tillgodokvitto gäller i ett år om det inte står något annat på det. Om det står en kortare tid på presentkortet eller tillgodokvittot gäller i regel den. Du bör i så fall använda presentkortet eller kvittot inom den tid som är angiven. Annars kan det bli värdelöst.

Du kan inte lösa in presentkort eller tillgodokvitton i pengar, och inte heller få kontanter i växel om du handlar för mindre än vad du har tillgodo.

Miljön
Vår verksamhet påverkar miljön genom de transporter som genomförs. Vi försöker tänka miljövänligt när vi bedriver vår verksamhet.
Ca 95% av alla kartonger och emballage som vi får våra varor i från leverantören återvinner vi genom att skicka varor i dessa till kund. Detta innebär att du som kund inte får nya kartonger med din leverans samt att emballaget/-utfyllnaden i största möjliga mån är återanvänt!

Force Majeure
Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighets beslut, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken vi ej skäligen kunnat förutse och som påverkar ingångna avtal samt utfästelse från Villa Elviras sida, som gör att Villa Elvira ej kan hålla ingångna avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Villa Elviras befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg